onsdag den 13. september 2017

1 - vejledningsdag: Digitale teknologier

Det læringsteoretiske afsæt og overvejelser. 1: Udfordringer Til daglig underviser jeg elever i alderen 18-30 år. Fælles for dem alle, er at de er kommet med en henvisning fra forskellige Jobcentre og deres umiddelbare motivation for at gå der, er at de får penge for det. Indtil dags dato, har jeg og mine kollegaer udelukkende undervist via PowerPoint eller tavleundervisning og det kan være en kæmpe udfordring, for eleverne, da de generelt er meget skoletrætte og demotiverede. 2: Digitale Teknologier. Jeg er interesseret i at vide hvordan jeg kan implementere Digitale Teknologier i min undervisning, således at jeg kan motivere mine elever, til at involvere sig i undervisningen og så det bliver spændendende,sjovt og lærerigt. 3: Hvilke Teknologier? Jeg er i overvejelser om hvorvidt og hvordan jeg kan gøre brug af Kahoot i min undervisning?, samt hvordan jeg kan anvende den for at skabe et sjovt læringsrum, som også motiverer min elever? 4: Det læringsteoretiske afsæt. Jeg er i tanker om at gøre brug af Knud Illeris læringstrekant. INDHOLD: handler om viden, færdigheder og forståelse. DRIVKRAFT: handler om motivation, følelser og vilje SAMSPIL: handler om handlinger, kommunikation og samarbejde. 5:John Hatties feedbackmodel: Feedup: Synliggørelse af mål og kriterier. Feedback: Synliggørelse af, hvor eleven er nu. Feed-forward: Hvad skal eleven gøre for at komme videre i processen. Ifølge John Hattie er hans feedbackmodel , en model som kan anvendes i sin undervisning med stor succes for elevernes motivation, hvis den bliver brugt korrekt. Såkaldt Evidens- baseret læring. ( kend jeres virkning!) 6: E-Didaktisk Læringsmodel: Thinglink, Kahoot, Bubbbl.us

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

eksamen-blogindlæg3

OPSUMMERING PÅ EKSAMENSOPGAVEN: Stort set alle lærere og elever er i dag allerede en del af web 2.0 da de indeholder nogle særlige karakte...