søndag den 1. oktober 2017

Eksamen-blogindlæg2

Her er Kahoot anvendt som en feedback på min undervisning.


Ud fra målsætningen om hvilken læring der skulle finde sted hos mine elever, har jeg i min planlægning på forhånd valgt nogle spørgsmål i kahoot, som mine elever skulle svare på.


Det er med til at vise mig hvor eleverne ligger henne, samt om der er steder, hvor jeg skal være bedre til mine formuleringer, eller hvor jeg skal sætte ekstra ind, således at den intenderende læring nu også reelt finder sted.



I denne Kahoot har jeg valgt at kombinere billeder, lyd, videoer, musik og tekst, således at jeg kan imødekomme de forskellige måder, som mine elever lærer bedst på.


Ydermere, har jeg inkorporeret nogle små isbrydere, hvor eleverne skulle op og dyste mod hinanden.
Det gjorde at det også blev sjovt og innovativt, på en anden måde, da eleverne på skift skulle op og stå og være fysisk aktive.



Denne Kahoot bestod af 15 spørgsmål og kunne sagtens være lavet lidt længere, da mine elever råbte på mere efter vi blev færdige med den.
Det tog ca. 30 min at køre den igennem og det var inkl. 3 små isbrydere.
















Her har eleverne først fået udleveret nogle besynderlige remedier, som de har skulle opfinde noget nyt ud fra, eleverne var opdelt i grupper og have herefter til opgave at notere det ind i Padlet. De har således kunne følge hinandens arbejde samtidig, ligesom jeg selv som underviser, har kunnet følge gruppernes arbejde og progression.

Derved har jeg også kunne byde ind med en støttende hjælp til de grupper som havde lidt svært ved at komme i gang, eller som var udfordret af at tænke ud af boksen.



Inden vi påbegyndte arbejdet i Padlet, havde vi en rigtig god snak om, hvad innovation er, samt hvilke ting som gør sig gældende når man skal være innovativ.


Denne gang brugte vi først Padlet til en brainstorming, hvor eleverne og jeg selv skulle skrive det første ord som faldt os ind, da vi læste ordet som en anden lige havde skrevet.


Efterfølgende blev Padlet brugt til gruppearbejde, hvor grupperne også samtidig kunne lære af hinandens ideer.



Inde i selve Padlet, kan der både lægges billeder og videoer ind, så den kan bruges
i mange andre sammenhæng, udover den måde som jeg har valgt at bruge den på i denne undervisning.


Padlet virker som et godt forum for samtidige aktiviteter, enten i gruppearbejde eller som selvstændigt arbejde.


Lavet med Padlet





Denne video introducerer til temaet innovation og blev lagt op i en lukket Facebook gruppe dagen før som introduktion til selve undervisningsdagen.


Formålet med videoen er kort at skitsere op, hvad og hvordan vi skal arbejde med innovation.


Derudover lægger videoen op til lidt reflektion og undring, som eleverne skal reflektere over inden selve undervisningsdagen.
<

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

eksamen-blogindlæg3

OPSUMMERING PÅ EKSAMENSOPGAVEN: Stort set alle lærere og elever er i dag allerede en del af web 2.0 da de indeholder nogle særlige karakte...