torsdag den 21. september 2017

7.Undervisningsgang-Transfer

Transfer og Læring:


Transfer og læring er tæt forbundet. Transfer betyder at overføre og anvende noget, man har lært eller erfaret i en situation, i en anden/ ny situation.


eksempler på Transfer;


1:Opstilling af traditionelle forskallinger, hvor eleverne ikke arbejder med traditionel-forskalling, men med system-forskalling. metoden er næsten den samme: Vælge opstillersiden, lave et plant opstillingsområde, sætter formen i lod og vage. Tidsplaner over eget arbejde, set på byggepladsen, store tidsplaner, kritiske veje i byggeriet, hvad der er vigtigt i byggeprocessen, for andre faggrupper. ( Peder)


2:Teoretisk undervisning om Mystery shopping, hvor underviser fortæller om specifikke opmærksomhedspunkter og kriterier, for det at være Mystery shopper. Derefter udøver eleverne Mystery shopping i praksis i et shopping-center i flere forskellige typer af butikker, hvorpå de bliver opmærksomme på de forskellige punkter og kriterier ud fra de nye erfaringer, som de får med oplevelserne i praksis. Derefter bliver deres nye oplevelser og erfaringer bragt tilbage i klasserummet og drøftet og sat op mod den oprindelige teoretiske undervisning. ( Lene) teori-praksis-teori.


3: I mange af fagene tager ALLE underviserne fra Brobygningsholdet, afsæt i undervisningen fra den tidligere underviser og laver en sammenkobling fra den forrige undervisning, for at løfte eleverne højere op på de taksonomiske niveauer.  ( Lene)praksis-teori-praksis




Transfer: Den proces, der drejer sig om at overføre og anvende noget, man har lært i en situation, til en anden.....Indebærer iflg. Aarkrog et større fokus på de erfaringer man bringer med sig ind i nye situationer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

eksamen-blogindlæg3

OPSUMMERING PÅ EKSAMENSOPGAVEN: Stort set alle lærere og elever er i dag allerede en del af web 2.0 da de indeholder nogle særlige karakte...